Náhradní plnění 2019

I fyzická ostraha se může odebírat v rámci náhradního plnění. Je to služba, která se hodí každému objektu. Zajistí Vám, že je vše v pořádku, zprostředkuje chod recepce, telefonní ústředny nebo interní kurýrní služby bezpečně a kvalitně. Předejdete s ní rizikům, vykonává bezpečnostní opatření, která slouží k prevenci všech rizik a zamezení újmy na zdraví. Co je to náhradní plnění a jak můžete fyzickou ostrahu odebírat?

Splnění povinného podílu

Jeho splnění lze dosáhnout třemi způsoby:

  • přímé zaměstnávání OZP
  • odběrem služeb v rámci náhradního plnění
  • finanční odvod státu – to je 2,5 násobek průměrné měsíční mzdy v národním hospodářství za první až třetí čtvrtletí sledovaného kalendářního roku za každou OZP, kterou by zaměstnavatel měl zaměstnat

Co je náhradní plnění?

Náhradní plnění je jedna z možností splnění povinného podílu OZP zaměstnanců. Ten musí ze zákona plnit zaměstnavatelé, kteří mají více než 25 zaměstnanců. Tito zaměstnavatelé jsou povinni zaměstnávat 4 % osob se zdravotním postižením v poměru k celkovému počtu zaměstnanců. Týká se soukromých i státních společností a organizací.

Vyplatí se?

Díky odběru služeb od státem uznaných dodavatelů splníte povinný podíl a získáte užitečné podpůrné služby vhodné pro společnost podnikající v jakémkoliv typu odvětví. Mezi výhody dále patří to, že nepřímo podpoříte zaměstnávání OZP a jejich začlenění do běžného pracovního života. Namísto odevzdání peněz státu (finanční odvod), získáte za tyto peněžní prostředky kvalitní služby.

Novinky v oblasti náhradního plnění

Nejvíce změn proběhlo v roce 2018, tudíž tento rok výrazné změny neočekáváme. Stránky průběžně aktualizujeme, takže jakmile proběhne nějaká novelizace, vše se zde dozvíte. Kalkulačka bude aktuální hned, jak Český statistický úřad oznámí průměrnou měsíční mzdu za I. až III. čtvrtletí daného roku.

Jak na to?

1) Vyberte si dodavatele.

2) Kontaktujte obchodníka, který Vám dle svých zkušeností doporučí služby na míru a představí regionální reference – vše u Vás ve firmě, nikam nemusíte jezdit.

3) Seriózní dodavatel Vám sdělí optimální výši rozpočtu pro daný rok, někteří mají i praktické kalkulačky (aplikace na webových stránkách).

4) Odběr služeb v rámci náhradního plnění společně sjednejte smluvně.

5) Koncem každého roku dochází k vyhlášení průměrné mzdy za I. až III. čtvrtletí daného roku, která určuje výši náhradního plnění. Po aktuálním přepočtení doobjednejte služby, nebo splňte odvodem státu (kombinace splnění povinného podílu).

6) Administrativu má na starost dodavatel, ujistěte se, že je vše v řádném termínu zavedeno do evidence MPSV.

7) Do 15. 2. následujícího roku vykažte příslušnému úřadu práce formulář o splnění povinného podílu.

Nepodceňujte bod 1. Když vyberete správného dodavatele, tak budete pouze stanovovat požadavky a určovat zadání, nebudete se muset starat o nic dalšího. Dodavatel bude zajišťovat perfektní služby, starat se o personalistiku a administrativu, přesně dle Vaší dohody.

Komentáře jsou uzavřeny.